Najsmaczniejsza owsianka

gotowe-danie

Wielu osobom owsianka kojarzy się z mdłą zbożową breją. Nie musi jednak tak być. Owsianka może być ciekawym, pożywnym i bardzo smacznym śniadaniem. Poniżej przedstawiam mój sposób na rozpoczęcie dnia.

Składniki:

  • 100g płatków owsianych
  • łyżka miodu
  • cynamon w proszku
  • mleko
  • pół gruszki
  • bakalie

Owsiankę przygotowujemy wieczorem. Do miseczki wsypujemy płatki owsiane, dodajemy miód i posypujemy odrobiną cynamonu. Zalewamy mlekiem tak, by jego powierzchnia niemal całkowicie przykryła płatki, mieszamy, przykrywamy folią spożywczą i wstawiamy na noc do lodówki.

Rano płatki będą już nasiąknięte i miękkie, a praktycznie całe mleko będzie wchłonięte. Kroimy w kostkę połowę gruszki i dodajemy ją do owsianki. Dodajemy też bakalie: ja używam posiekanych orzechów nerkowca, rodzynek i pokrojonych suszonych śliwek.

Przygotowana w ten sposób owsianka będzie nie tylko bardzo smaczna, ale też pożywna. Owoce, nawet te suszone, będą stanowiły naszą pierwszą porcję owoców i warzyw spożywanych w ciągu dnia, a płatki owsiane nasycą nas i nie pozwolą zgłodnieć przez kilka godzin.

Przepis można zmodyfikować w zależności od upodobań i posiadanych składników. Zastąpienie gruszki jabłkiem jest możliwe, chociaż osobiście uważam, że gruszka jest po prostu smaczniejsza. Miód można zastąpić przepysznym syropem klonowym lub bardziej neutralnym w smaku syropem z agawy. Bakalie możemy dobrać praktycznie dowolnie, byleby nie były solone. Weganie i osoby nietolerujące laktozy mogą z powodzeniem zastąpić mleko swoim ulubionym zamiennikiem.

Autor: Dominik, 16/10/2015, kategorie: Przepisy, tagi: śniadanie, danie wegetariańskie, bakalie, owies, gruszki